Quality time met de gemeente

i__amsterdam_logoDe gemeente Amsterdam stuurt mij een brief omdat ze eraan twijfelen dat ik wel op het adres woon waarnaar de brief is verstuurd. (Ik denk dan: Google even). In de brief staat een nummer, dat ik braaf bel om te vertellen dat ze het goed hebben gedaan. “Ik heb een brief ontvangen van de gemeente bla bla…” De klantvriendelijke medewerker: “Dat zou kunnen.” Ik: “Nee, het is echt zo, hij ligt hier voor me.” Hij: “Als u dat zegt.” Ik: “Gaan we er zo’n dag van maken?”

Enfin. Ik woon inderdaad op dat adres en de medewerker vindt het goed. Of ik dan ook nog even de gemeente wil bellen, zodat ik de achterliggende reden ken, voor het geval dit stukje heldere communicatie niet voldoende was. Want de gemeente heeft een brief naar mijn postadres gestuurd en die is retour gekomen en dat moet ik natuurlijk oplossen.

Ik bel en leg uit. Ik krijg een tweede medewerker aan de lijn. Die gaat even navragen en vertelt me vervolgens wat een adresonderzoek is. Dat wist ik inmiddels. Zij gaat nogmaals navragen en ik krijg een derde persoon aan de lijn. Allemaal vriendelijke mensen, dat wel. En het klopt nu gelukkig allemaal weer. Ook de gemeente weet dat ik op mijn adres woon en dat mijn postadres inderdaad niet dat van meneer Kees Meerman is in België. We bleken namelijk spontaan gekoppeld te zijn “in het systeem”.

Een pluim voor mevrouw Karina Meerman in Nederland die zoveel moeite doet om de belastingbrieven van de gemeente te mogen ontvangen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>